Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii, esti de acord cu folosirea acestora.Detalii

Despre noile case de marcat cu jurnal electronic

Posted by on January 30, 2018 .

      Casele de marcat cu jurnal electronic vor inlocui treptat casele de marcat cu role jurnal pe suport de hartie. Contribuabilii mari si cei mijlocii trebuie sa inlocuiasca actualele aparate pana la 1 iunie 2018, iar firmele mici pana la 1 august 2018. 

Noile case de marcat trebuie supuse unui proces de avizare prin care importatorii si distribuitorii obtin avizul tehnic favorabil  si autorizatia de distribute pentru noile modele.

Institutul National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti este institutia publica ce emite avizul tehnic favorabil  pentru  aparatele de marcat electronice fiscale.

Documentele care trebuie depuse pentru solicitarea avizului tehnic sunt urmatoarele

  • cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic;
  • un aparat, ca model de referinta, pentru efectuarea testelor, o memorie fiscala goala,  o memorie fiscală la limita de umplere si un dispozitiv de memorare jurnal electronic;
  • prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, traduse  in limba romana, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
  • declaratia producatorului  privind rezistenta la conditiile de mediu, tradusa in limba romana, in cazul celor provenite din afara tarii;
  • declaratia producatorului cu privire la modulul criptografic, din care să reiasa certificarea acestuia in conformitate cu standardul FIPS 140-2 Level 2 sau minimum Common Criteria EAL3, prin indicarea numarului de certificat;
  • copia aprobarii de model evidențiată prin Declarația de conformitate CE, referitoare la compatibilitate electromagnetica, echipamente electrice de joasa tensiune, echipamente terminale de radio si telecomunicatii dupa caz, precum si certificatul de conformitate examinare CE de tip in cazul taximetrelor;
  • documentatia tehnica de implementare a jurnalului electronic, precum si dispozitivele si/sau programele de citire a memoriei fiscale si programele de citire şi de verificare a integritătii fisierelor jurnal electronice, traduse in limba romana, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
  • declaratia producatorului cu privire la asigurarea stocarii datelor si functionarea ceasului de timp real pe perioada minima prevăzuta de normele metodologice;
  • o memorie fiscala la limita de umplere si un dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, in conformitate cu art. 33 pct. C lit. a) din normele metodologice.

Noile aparate fiscale intra astfel in procedura de omologare in ianuarie 2018 si incepind cu data de 01.08.2018 se interzice comercializarea caselor de marcat de generatie veche.

In acest moment, pe piata din Romania NU EXISTA aparate de marcat electronice fiscale care sa corespunda noilor prevederi legale. Singurele case de marcat care se pot comercializa si utiliza in prezent, sunt cele autorizate conform reglementarilor existente.