Intrebari frecvente

Cum pot alege casa de marcat potrivita afacerii mele?

Va recomandam sa luati in considerare urmatoarele aspecte la alegerea unei case de marcat:

Daca tipul de afacere intreprins se desfasoara la punct fix aveti nevoie de case stationare.In cazul in care desfasurati comert ambulant aveti nevoie de case portabile, dotate cu acumulator.

Pentru afacerile cu un numar redus de clienti pe zi sunt recomandate casele de marcat cu jurnal electronic, iar in cazul unui numar de peste 40-50 clienti/zi recomandam casele de marcat cu rola jurnal tiparita.

Trebuie luata in considerare si interfata casei de marcat, in cazul in care se doreste conectarea acesteia la alte periferice ( cantare electronice, cititoare coduri de bare, sertar de bani, etc).

 

Care sant etapele de fiscalizare a casei de marcat?

Definitie fiscalizare = Prin operaţiunea de fiscalizare se înţelege identificarea memoriei fiscale şi a utilizatorului prin datele înscrise în aceasta, respectiv seria fiscală a aparatului, antetul bonului fiscal, data şi ora la care se activează memoria, conform prevederilor art.33, alin. a din Norma metodologica nr.(r1) din 18/04/2003.

Pentru procedura de fiscalizare a casei de marcat click aici.

 

Care este procedura in cazul in care schimb punctul de lucru?

Pentru procedura de schimbare a punctului de lucru click aici.

 

Care este procedura in cazul in care schimb denumirea firmei?

Pentru procedura de schimbare a denumirii firmei click aici.

 

Cum procedez in cazul in care schimb codul fiscal al firmei?

Pentru procedura de schimbare a codului fiscal click aici.

 

Cum pot fiscaliza casa de marcat in regim ambulant?

Pentru a putea fiscaliza casa de marcat in regim ambulant trebuie sa existe in actul constitutiv unul din urmatoarele coduri CAEN: 4789, 4799 care va permit desfasurarea acestei activitati.

Pentru procedura completa click aici.

 

Cum procedez cand mi se defecteaza casa de marcat?

In momentul in care casa de marcat nu mai functioneaza proprietarul trebuie sa ne contacteze in cel mai scurt timp pentru a remedia defectiunea. De asemenea trebuie sa prezentati si Cartea de Interventie.

ATENTIE! Ruperea sigiliului casei de marcat de persoane neautorizate are drept consecinta sesizarea Garzii Fianaciare si a Politiei. Doar unitatea de service are dreptul de a repara casa.

 

Care sunt avantajele unui contract de service?

Avantaje contract service

Avantaje contract telefonic

 

Cand se preda memoria fiscala a casei de marcat?

In urmatoarele situatii memoria fiscala se preda la Administratia Financiara:

  •     la schimbarea punctului de lucru
  •     la schimbarea denumirii firmei
  •     la schimbarea codului fiscal al firmei
  •     la umplerea sau defectarea memoriei fiscale

 

Cand NU este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale?

Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a caselor de marcat instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:

  • la schimbarea atributului fiscal al codului unic de inregistrare/codului fiscal al utilizatorului;
  • la schimbarea formei de constituire a societatii comerciale fara modificarea denumirii acesteia;
  • la mutarea unui punct de lucru apartinand utilizatorului de la un stand la altul, în cadrul unui complex comercial situat la aceeasi adresa;
  • la schimbarea denumirii strazii de la locul de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
  • in cazul inactivitatii temporare a utilizatorilor, anuntata organelor fiscale, potrivit legii.

 

Ce trebuie sa fac daca pierd Cartea de Interventii?

In cazul in care ati pierdut cartea de interventii trebuie sa publicati un anunt la ziar si sa anuntati unitatea de service acreditata care a efectuat fiscalizarea casei de marcat. Se va achizitiona o noua carte de interventii iar pe baza datelor integistrate in memoria fiscala si a documentelor pastrate conform legii si furnizate de utilizator se va face reconstructia informatiilor. Se va face o informare scrisa  la sediul organului fiscal in a carui raza a fost instalat aparatul si se va atasa dovada anunului. Noua carte de interventii reconstituita se va prezenta pentru stampilarea de catre organul fiscal.

Atentie! Reconstituirea cartii de interventii si prezentarea acesteia la organul fiscal se face in termen de 72 de ore.

 

De unde pot achizitiona role pentru casa de marcat?

Achizitionarea rolelor pentru casa de marcat este indicat sa se faca numai de la cei cu care aveti incheiat un contract de furnizare a consumabilelor. Acestea trebuie sa indeplineasca anumite caracteristici tehnice obligatorii. Nerespectarea acestei prevederi se sanctioneaza cu amenda de catre organele competente.

Octoserv Sistem ofera gratuit serviciul de livrare a rolelor pentru clientii cu contract de service.

 

Ce trebuie sa fac cand devin platitor de TVA?

Odata ce ati obtinut certificatul de inregistrare fiscala trebuie sa ne contactati pentru a va modifica in casa de marcat cota de TVA. Acest serviciu este gratuit pentru clientii cu contract de service.